Da li ste zainteresovani za pretplatu na kompletno izdanje "Bilja i zdravlja" u elektronskom obliku?
Da, svakako
Zavisi od uslova pretplate
Ne
Broj 228
aktuelno izdanje
Punim gasom do Formule 1
Na čaju sa...Miloš Pavlović, automobilista
Miloš Pavlović

Sa samo devet godina Miloš Pavlović seo je u iznajmljeni karting na Adi ciganliji u rodnom Beogradu, prvi put dao gas moćnoj mašini, a danas je jedini Srbin sa licencom za Formulu 1. Ostvario je nekoliko pobeda u više država u takmičenjima koja su predvorje "najbržeg cirkusa", poznat je u svetskom auto-sportu, ali nedostaje ono malo da pomeri neslućene zacrtane granice. Kada će da ostvari svoj san ovaj talentovani mladić, koji od 11-te godine živi u Italiji, a srce mu je u Srbiji, šta se isprečilo da se 2013. godine na pobedničkom tronu zapeva "Bože pravde" uz vijorenje naše zastave?
- Još 2002. stekao sam pravo na super licencu, ili konkretnije dozvolu za takmičenje u Svetskom šampionatu Formule 1. Apsolutno sam prvi Sloven koji je dobio ovo pravo, trenutno jedini Srbin i jedini Balkanac koji ovo pravo još ima. Moj sportski potencijal već godinama je poznat u samom vrhu svetskog auto-sporta. Zahvaljujući osvojenim svetskim titulama kako u kartingu tako i u kategorijama formula, stvorio sam ime. I još od 2002. godine spreman sam da debitujem u Formuli 1 - kaže za "Bilje i zdravlje" Miloš Pavlović.
* Koliko je izvesno da ćete ostvariti taj san?
- Nažalost, mogućnost je za sada mala. Za ulazak u Formulu 1 ili bilo koju drugu vrhunsku kategoriju svetskog auto-sporta nisu dovoljni samo dobri rezultati i talenat. Pored ovoga, neophodna je jaka podrška, koju trenutno nemam.
* Da li vas je Srbija podržala? Koji je razlog vaše sadašnje posete?
- Ne mogu da kažem da nisam imao do sada podršku, ali nije bila adekvatna tadašnjoj situaciji. Inače, nisam gost u poseti. Srbija je moja zemlja i Beograd je moj grad.
* Vaša želja je da san ostvarite pod srpskom zastavom i uz himnu "Bože pravde"?
- Naravno da jeste. Moj ulazak u Formulu 1 bio bi od neprocenjivog značaja za našu zemlju, naš narod i sve one koji bi učestvovali u realizaciji projekta.
* Kada se u Vama rodila strast prema automobilima?
- Imao sam samo devet godina kada sam prvi put seo u jedan iznajmljeni karting na improvizovanoj stazi na Adi ciganliji. Neću nikada zaboraviti osećaj kada sam prvi put dao gas i krenuo. Tako je počelo, jedino što sam od tada hteo i želeo je da vozim karting...
* Koliko kasnije ste osvojili titulu šampiona u kartingu?
- Već sledeće godine osvajam Šampionat Jugoslavije u dve kategorije, godinu kasnije postajem regionalni šampion Italije, a naredne vice-šampion Evrope i treći u svetu. Dve godine kasnije, na stazi Suzuka u Japanu osvajam svetsku titulu u kartingu.
* Sa 11 godina ste otišli u Italiju za svojim snom. Šta ste sve morali da prebrodite u godinama kada su vaši vršnjaci imali sasvim mirno i spokojno detinjstvo?
- Odlazak iz zemlje radi nastavka sportske karijere, sigurno je bila najdrastičnija promena u životu. Sve se dogodilo preko noći. Umesto da se probudim u Beogradu, probudio sam se u hotelu jednog italijanskog gradića. Moja familija, školski drugovi i prijatelji iz kraja bili su daleko od mene. Italijanski jezik nisam znao, a za par dana trebalo je da krenem u školu i to od drugog polugodišta. Hranio sam se u obližnjem restoranu. Morao sam da počnem bukvalno sve iz početka. Bilo je veoma teško jer sam živeo u okruženju koje je za mene tada bilo potpuno strano. Pored toga, to su bile godine kada se na nas Srbe gledalo bez simpatije. Nastavnica u školi iznosila je negativan stav prema našem narodu, iako sam ja bio u učionici.
* Danas živite sa roditeljima u Italiji?
- Njihova podrška mi znači mnogo. Oni su uvek tu da mi pomognu. Bez njih sigurno ne bih uspeo da postignem sve ono što sam do danas postigao.
* Kakav način života podrazumeva posao kojim se bavite?
- Nemam menadžera, pregovaram lično sa sponzorima i timovima. Radim sve sam i to je najteži deo mog posla. Sve to oduzima mi puno vremena u periodu kada se ne vozi i kada bi trebalo da se posvetim pre svega sebi. Ako tome dodamo stalne treninge i psihofizičku pripremu, onda je jasno da imam malo vremena za sve ono što nije vezano za moj posao.
* Kakvi su i koliko iscrpljujući treninzi?
- Treniram stalno, a intenzivno početkom januara sve do samog početka sezone, u martu. Tokom ovih meseci, kondicija postaje maksimalna, mada je potrebno održavanje i u toku godine. Treniram dva puta dnevno, pet do šest dana u nedelji. Glavne vežbe su tipa "kardio". Pored fizičkih priprema, vozim što mogu više karting, jer je za nas vozače vožnja najbolji trening. Ne postoji teretana ili simulator koji mogu da me pripreme bolje. Treninzi na stazi u formuli su retki, s obzirom na to da su proporcionalni budžetu za pripreme.
* Na koji način provodite slobodno vreme?
- Slobodno vreme posvećujem porodici i prijateljima, sa kojima bez obzira gde sam, izlazim i provodim se kao i svi drugi u mojim godinama. Posebno mesto za izlazak ne postoji, zavisi gde većina od nas želi da ide. Volim da slušam "moju" muziku, ili čitam dobre knjige...
* Šta iz vašeg ugla podrazumeva pojam zdrav život?
- Pre svega harmonija. Čovek mora da bude ispunjen kako privatno tako i profesionalno da bi imao “zdrav život". To za mene nije samo ishrana ili trening, već mentalno stanje koje se postiže kada je svaki aspekt života na “svom mestu".
* Postoji li posebna devojka koja je osvojila vaše srce i koja vam je podrška u svemu?
- Podrazumeva se.

Trening tela i duše
* Da li morate da se pridržavate specijalnog režima ishrane?

- Da. Naše telo često menja ukus, odnosno tolerantnost na određenu hranu i zato je veoma bitno da se s vremena na vreme urade analize pomoću kojih se može videti jasno šta telu prija više, a šta manje. To će uticati na našu fizičku sposobnost, a samim tim i raspoloženje. Posebna pažnja ishrani posvećuje se u toku trkačkog vikenda.
* Kako se borite protiv nezaobilaznog stresa?
- Pobediti stres je od presudnog značaja za postizanje rezultata u sportu. Sve je trening, pa i vladanje nad stresom. Trening anti stresa počinje već sa prvim trkama u kartingu i vremenom postaje saveznik.

Karijera u Americi?

* Da li nedavna poseta Americi možda najavljuje da karijeru nastavite tamo?

- Moja poseta Americi bila je profesionalne prirode, IndyCar bi bila sjajna alternativa Formuli 1.
* Šta ćete poželeti da vam se ostvari u 2013. godini?
- Nadam se da ću na profesionalnom nivou biti zadovoljan, barem što se 2013. godine tiče.

Željka Radulović

Broj 228
Za "Bilje i Zdravlje" govore:

Dragana Dabović, glumica
Miloš Pavlović, automobilista

Provereno
Đumbir skida šećer

Alternativa
Prana za
vitalnost
UV zračenje
Na snegu 8 osam puta jače

Matične ćelije
Lepota iz
masnog tkiva